سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه
سرخط خبرها
لزوم حذف نگاه سهمیه‌ای به حضور نامزد‌های زن در لیست‌های انتخاباتی

لزوم حذف نگاه سهمیه‌ای به حضور نامزد‌های زن در لیست‌های انتخاباتی

  • کد خبر: ۲۱۳۹۲۵
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
یک نماینده زن در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بانوان در لیست‌های انتخاباتی نباید سهمیه‌ای باشد بلکه باید در تقسیم نامزدها در لیست‌ها شایسته سالاری در نظر گرفته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد برخی جریانات سیاسی در تدوین لیست‌های انتخاباتی در رابطه با حضور زنان گفت: حضور بانوان در لیست‌های انتخاباتی نباید سهمیه‌ای باشد بلکه باید در تقسیم نامزد‌ها در لیست‌ها شایسته سالاری در نظر گرفته شود؛ شاید در یک موقعیت واحد یک خانم در رویکرد و عملکرد خود کارنامه بهتری نسبت به دیگران داشته باشد، اما حضور زنان در لیست‌ها همچنان براساس سهمیه بندی رقم می‌خورد که اتفاق خوبی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت دو اصل تعهد محوری و تخصص محوری در تصمیم گیری برای حضور نامزد‌ها در لیست‌های انتخاباتی اظهار کرد: مبنای حضور افراد در لیست‌های انتخاباتی باید شایسته سالاری باشد و اگر قرار است برای حل مشکلات مردم اقدام واقعی صورت گیرد، بهتر است در این خصوص طبق تخصص افراد و کمیسیون‌های تخصصی اقدام شود چراکه در این کمیسیون‌های تخصصی است که باید یکسری ریل گذاری‌ها و اقدامات صورت گیرد.

رفیعی افزود: اگر فردی بدون تخصص و فقط به دلیل شرایط سیاسی وارد مجلس شود، اساساً نمی‌تواند در برخی موضوعات نظر درستی اتخاذ کند. بسیاری از مشکلات کشور به همین دلیل است؛ همین موضوع را می‌توانیم به حضور زنان نیز تعمیم دهیم؛ حضور بانوان در لیست‌های انتخاباتی نباید به صورت سهمیه‌ای باشد بلکه باید بر مبنای شایسته سالاری باشد؛ ممکن است در یک موقعیت واحد یک خانم در رویکرد و عملکرد سوابق بهتری داشته باشد، اما امروز این اتفاق رخ نمی‌دهد و حضور بانوان در لیست‌ها براساس سهمیه بندی صورت می‌گیرد که اتفاق خوبی نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید سقف‌های شیشه‌ای برای حضور فعال زنان در ساحت‌های مختلف از جمله نمایندگی مجلس برداشته شود و مطابق خواست صریح رهبری که بار‌ها مطرح کردند اصل و مبنا «شایسته سالاری» باشد.

منبع: جهان بانو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.